Ulja i filteri
Sa svakom konstrukcionom promenom na motorima SUS na poboljšanju njihovih performansi – traženo je podizanje kvalitetnog nivoa motornog ulja. Trebalo je obebediti efikasniju zaštitu motora u sve težim eksploatacionim uslovima- efikasniju zaštitu od trenja i habanja, efikasnije zaptivanje i ocuvanje kompresije motora, hlađenje i pranje vitalnih delova i zaštitu od korozije. Uz sve to treba posebno naglasiti da su zapremine kartera stalno smanjivane, a tražena su motorna ulja za sve duže intervale upotrebe. Na te protivrečne zahteve proizvođači ulja su uvek uspešno odgovarali proizvodnjom novih verzija motornih ulja. To su uspevali zahvaljujući stalnom razvoju novih generacija mineralnih i sintetičkih baznih ulja i novih generacija aditiva.
Dijagnostika stanja ulja i stanja motora – kontrola ulja
Ukoliko je motor u dobrom stanju kontrolu ulja možemo vršiti na svakih 1000 pređenih kilometara, međutim ukoliko zbog lošeg stanja motora ili lošeg kvaliteta pogonskog goriva postoje evidentni gubici ulja kontrola je obavezna i ranije. Prilikom kontrole ulja treba obratiti pažnju na sledeće:
Izgled ulja – boja bele kafe ukazuje na prisustvo vode u ulju, a jako tamna na visok stepen termooksidativne degradacije (pregrevanje motora)
Miris na gorivo ukazuje na uzroke nepotpunog sagorevanja kao što su npr. neispravnosti u sistemu za napajanje, neodgovarajuća kompresija, zaprljanost filtera vazduha, dug rad nedovoljno zagrejanog motora ili rad na praznom hodu. Miris na sagorelo ulje ukazuje na termička opterećenja motora i ulja (pregrevanje) ili na nizak nivo ulja u karteru.
Nesagorelo gorivo u ulju ukazuje na neispravan sistem za napajanje i na pad kompresije, a može biti i neodgovarajuća viskoznost goriva.
Voda – manje količine vode u ulju ukazuju na rad nezagrejanog motora i produvavanje gasova u karter, a veće na naprsline i neispravne zaptivke.
Zamena ulja i filtera
Svaki dobar vozač zna da kvalitet ulja i interval njegove zamene može znatno da utiče na dužinu trajanja vozila. Izbor ulja može biti po preporuci proizvođača vozila, a na izbor ulja može da utiče i ukupno pređena kilometraža vozila, uslovi vožnje (eksploatacija vozila), kvalitet i vrsta goriva, stanje motora i dr.
Filter ulja – da bi se ulje čistilo u toku rada motora ono prolazi kroz filter ulja koji treba da ukloni sve nečistoće iz ulja i da ih zadrži u sebi. Ukoliko ulje i filter ulja ne zamenimo istovremeno deo nečistoća će se vratiti u tek zamenjeno ulje, pa je vek trajanja takvog ulja već smanjen. Redovna zamena filtera ulja je podjednako važna kao i sama zamena ulja.
Filter vazduha – zaprljanost prečistača vazduha direktno utiče na kvalitet smeše vazduha i goriva koja se ubacuje u cilindre. Zaprljan filter vazduha pojačava učešće goriva u smeši pa i povećanu potrošnju goriva, prekomerno grejanje motora,…
Filter goriva menja se po potrebi a period zamene zavisi direktno od kvaliteta goriva, čistoće instalacije i rezervoara za gorivo.
Filter kabine sprečava ulazak prašine i ostalih nečistoća u kabinu vozila.
PD REMONT-ING DOO takođe obezbeđuje i širok spektar filtera hidraulike, menjača, ručnih komandi… za građevinsku, rudarsku, poljoprivrednu i ostalu vanputnu mehanizaciju.
Pored motornih ulja za putnička i teretna vozila naše tržište snabdevamo i sa ostalim proizvodima kao što su:
Hidraulična ulja za građevinsku i ostalu mehanizaciju
Ulja za menjače i diferencijale
Mazivne masti
Kočione tečnosti
Tečnosti za hlađenje motora
Reduktorska ulja
Ulja za industriju i druga ulja i tečnosti
Naša ulja i filteri su vrhunskog kvaliteta što i garantuju brendovi koje zastupamo na terenu.
Ulja – Pakelo, Motoil, Texaco, Selenia, Mobil, Castrol.
Filteri – Wix, Hengst, Donaldson, Fleetguard.
Pored prodaje ulja i filtera obavljamo i njihovu zamenu odmah po kupovini ili na zakazivanje termina zamene.
